Friday, January 22, 2010

Hubby's hand/wrist fractured!!

cerita ni actually happens sabtu lepas... [time aku went out dgn ckin n dayah]

aku balik umah while waiting for hubby...suddenly got call from him..

hubby: helo..b katner??
me: kat umah jer..
hubby: buat ape??
me: tgk tv...cerekarama.
hubby: abg nk balik dah nie..sori lambat..
me: k xpe..
hubby: byk ke shoping td??
me: xdelah..beli personal item jer tok kiter..
hubby: ok..dlm 15 mins abg smp umh..
me: ok..bye. tk cr
......................................................................

hubby mengamuk...
[gmbr sekadar hiasan..ni bkn hubby..heheh]

[after a while]
hubby balik with his friends...[maybe ade hal bisnes part time dowang la tu]. tiba2 aku tgk tgn hubby siap ber bandage.. dlm hati aku dah muler risau... [tp cover2..wat2 macho...]

me: nape ni abg??
hubby: abg tumbuk dinding.......
me: erk?? nape??
hubby: dah geram sgt...[nada abg dah lain..kalo aku tanye lg maybe dia akan bosan n jd mrh..so pustop kat situ]
me: ok..meh b tgk..ddk la sni..
me: dah pg klinik cek??
hubby: blm...mls! [dgn nada org naik angin]
me: jgn la mrh2...sbr la.. abg nie kurang sbr jer b tgk lately..
hubby: ntah la b..abg sedar jgk..nape abg kuat mrh lately..tp x tahan jgk...abg geram sgt kat adik!
me: nape adik?? [nilah care nk tau citer..xpyh tanye..biar dia citer sndr..]
-time kami berborak dlm umah..kwn abg stil kat luar..mls nk masuk maybe sbb dia sorang kot...tp dia sedia tgu..hohoho-
hubby: ma kol abg td suh kol adik..ma ckp adik x balik2 lg td..dlm kul 9 lbih...
me: adik g mane mlm2 mcm nie??
hubby: abg kol dia x angkat!! abg guna hp amir [kwn dia yg stil kat luar tu..] angkat plak dia!
me: lepastu??
hubby: abg angin la!! nape gune hp abg dia xangkat?? siap tanye mcm main2 lg..gelak2!! mcm la abg nie lelaki yg berkenan nk knl dgn dia!!
me: hurm......
hubby: mcm pempuan gatal tau b!!! mmg nk kene! kalo dkt2 nie..mmg abg dah terajang dah!!
me: hurm...sbr abg..dia perempuan..mane blh kasar2...cube tegur lembut2..
hubby: mane blh! perempuan la kene jage skrg! mlm2 bute x ablik2 lg..baru ting 3!
me: dia g mane??
hubby: ma ckp dia kat umah kwn dia.. ma pon satu! abg dl lelaki..jgn harap nk kluar umah lepas magrib! ting 5 baru lah abg berani kuar curi! ni baru ting 3! nmk g menggatal ke ape??
me: hurm...maybe ma dah tua kot..dah pnt nk mrh2..[ ingat nk tmbh2 lg..tp..elok aku senyap..kang aku ckp kang tkt slh, hubby dah naik angin, tp mmg MIL aku cam lembut sgt dgn adik...xtau la..]
me: nape tgn abg jd camnie??
hubby: abg mrh dlm hp td..abg herik2 kat dia suh balik! abg x tahan sgt! abg tumbuk dinding!!!!
me: adik dgr ke??
hubby: dia dgr la...dia mcm tkt n menggelabah balik..
me: skrg dah ade rmh??
hubby: skrg dah ade..td abg kol ma....

isteri mithali mem'bandage' tgn hubby...hohoh

-perbualan stop kat situ...sbb aku sambil2 sapu minyak pns kat tgn hubby [yang peliknyer.. nape aku sapu minyak tu sambil nangis2?? nape aku plak yg sedih?? maybe emotional sbb tgh tgk drama 'jiwa lara' lakonan fauziah nawi tu...n aku cam sedih jer..napelah hubby xleh nk kawal temper dia lately...mudah sgt dia ngamuk n mrh2 kalo ade something..]-

tp thank to god..hubby x pnh mrh2 aku...dia mrh bende lain..pasal opis ke..kwn ke...family dia ke... n akan mengadu kat aku la...tp mrh2 aku since aku pregy nie x pnh lg...

kat situlah bahagian retaknyer...
[doc ckp..bahagian ni mmg yg paling lembut kat tgn kiter..]

lepas je aku habis minyak kat tgn hubby..kami trus pg klinik..klinik panel company hubby kat sg. chua..klinik pakar ortopedik..siap xray sume.. doc ckp wrist hubby retak [sbb hentakan ke dinding...hurm..]
-doc suh hubby simen..but he refuse..-

smp hairni hubby just mkn ubat bengkak n paint killer jer...dari isnin sampai smlm tgn dia bengkak..harini dah ok skit...pg td b4 pg keje aku sapu lg minyak kat tgn dia.. sok aku nk pakse jgk dia g klinik pakar orto tu balik..mintak advise n cek what to do.. sbb hubby nk pergi mengurut la..apela..aku tkt kalo g urut kang..tersalah ke ape ke.. lg teruk wrist hubby... tkg urut nowadays bkn leh cayer sgt..nk upah jer lebih kdg2..


parents n family aku xtau pon hubby nye tgn ni jd camnie sbb ape...hubby ckp kat dowang acc tmpt keje.. aku pon diam je lah... aku tau tujuan hubby tipu my family..sbb tkt nnt family aku kata dia kuat marah n risaukan aku..aku pon senyap jer... i knnow my hubby very well..

-END-

4 comments:

Unknown said...

tragis sungguh cite ko ni..laki aku pun klu marah2 aku x nak tegur..dia dh calm baru aku sembang2..

Mask-roll said...

tula..hubby aku tu since aku preggy nie..dia nye hormon plak terlebih... hohoho

nadrahazizi said...

Adik aku nye perangai sebijik cam hubby ko.. ble marah bole smpai thp tumbuk dinding...

tp die marah pun bersebabkan..
budak2 skrg mmg xboleh blembut.. peer preasure teruk sgt..

Tp ko maintain cool kn mas! org ckp kdg2 beby dlm perut bole terikut perangai ibubapa mase pregnen. So, better ko mempositivekn diri thru out pregnency nieh...

Mask-roll said...

Tula..hubby aku tu…pembawakan budak agaknyer… hoohoo. Aku pon xtau la nad..nape aku leh maintain cool camnie... aku bkn la sbr sgt pon..Tp since preggy nie..ssh la aku nk moody…hohohoho. Kalo aku mrh pon jd cam sedih..Cam pempuan sgt aku kan?? wakakkak