Thursday, January 7, 2010

Ayish dah pegi SCHOOL............

seronok sgt biler my lovely nephew [ayish] dah pg sekolah.... kelakar pon ade... jap je dah besar dia nie... boleh dikatakan ayish ni membesar dpn mata aku la...[even bkn anak sndr kan]. sbb dr dia baby tgl dgn umi..[mase tu aku keje kat tmnet smpla aku smbg n hbs degree]. balik jer dr kelas..aku suke kaco dia..rebut tv dgn dia... tdo kat toto dia [dpn tv pastu dia nangis x kasi aku tdo dgn dia, pastu aku mrh2 dia..pastu umi plak mrh aku sbb usik dia] smp umi pening kpale tgk aku n dia... wakakakak teringat mase dl..nk tergelak pon ade..aku suke nyakat ayish!

thn nie ayish dah 5 thn..so mama dia [uda] masukkan dia kat tadika ape ntah nama dia kat saujana impian kajang. tadika tu katanya bagus...gune module smart reader sume... iza [kakak ayish] dl tadika kat smart learn... uda saje je nk test tmpt lain plak..tgk mane lebih berkesan.

3rd day of school...ayish stil lg xde mood g sek..tercemik2 n senget2 jer.... wakakakak

comel giler uniform tadika ayish..heheh suke aku tgk..

actually uda dah lama nk anta ayish g skul..since dia 4 years old lg...tp dia yg xnak...pnh anta kat daycare...dr kul 830-1030..nk bg dia mix with others n familiar with school environtment la konon... last2 dia ngangis je for the 2 days... so uda pon x smp hati.. berenti lah dia..2 hari je kat daycare mase umor 4 thn tu [nakal ayish!]..ni dah masuk 5 thn..uda dah bertekad even camne pon ayish buat hal..dia kene g gak skul..heheh

ayish mmg pakar buat muker seposen...aku tau sgt!
[ni muker x ikhlas amik gmbr..buat muker sedih kat mama dia]

last year, uda slalu la gtau kat dia yg dia nnt kene g tadika..biar dia tau n slalu dgr yg mama dia nk anta dia g skul [konon2 gtau awal dia x nangis kan]. first day lg ayish dah nangis... dlm kete cembeng sgt... smp uda pon x smp hati..[tp uda keraskan hati gak] last2 uda mls nk tgk muke dia..[wakakak..pdn muker ayish!]

hari kedua dia g skul pon nangis lg..ptg nye aku g umah dia nk dgr citer dia..

me: adik nape nangis g skolah...
ayish: adik tkt kat shikgu [cikgu]...ngan cicher [teacher]..
me: nape tkt?? bkn cicher maghah pon..
ayish: cicher mmg la x maghah..tapi adik tkt jugak2...
me: pulak dah...ngande2 la tu..
ayish: mane ade ngade2..ngade tok butak [budak] pompan je..
me: adik ade kwn pompan ker?? manyak ker??
ayish: ade...
me: lawa x??
ayish: hurmmmmmmmmmmmmmm [for few seconds] ntah...tapi muker dia hitam..
me: wakakakakak....jht la ayish nie...ko ingat ko putih sgt??
ayish: hehehehe [tersenyum2 kambing dgn aku]

pastu aku tgk2 kan dia buat keje skul dia..

me: ayish buat la nie...kan cicher suh buat..
ayish: ala...ABC adik dah pantai...[pandai]...boring la ateh.. [ckp pon pelat lg..berlagak!]
me: belagak btul la ko nie...buat jgk..kalo x ateh gtau mama..
ayish: ala ateh nie...shibuk r..shikit2 nk ckp dgn mama...apelah..
me: wakakakak...tkt ko ek..

camnelah anak aku nnt... [wakakak kuar pon x lg...dah nk pk camne dia g skul..hehehe lawak2...]

**nama ayish: Mohamad Farish Noor bin Noor Hazri [ni gare2 uda minat giler dgn rosyam noor ni..n kebetulan nama hubby dia ade noor jgk..hoho]

third day skul pon dia senget2 lg...but pg td uda msg aku dia ckp adik x nangis dah..dah cam suker jer.. [maybe daha de kwn la tu]


-END-

No comments: