Monday, July 4, 2011

The Most Feared 3 hours!!

kisah 3 jam yang paling menakutkan aku....

jumaat 2 jun 2011

- hubby o.station to batu pahat.. ke Universiti Tun Hussein Onn Malaysia (UTHM).
(ade miting)

so mcm biase...biler hubby o.station...aku drive balik sowang jer..xyah tunggu dia kat lrt sg besi tu... [aku balik dgn kak ifa sbb dah start car pool].

hubby balik hari jer...batu pahat je kot...dekat.... mlm tu sampailah...
macam biase..aku tunggu hubby balik kat umah parents aku....

kul 9 mlm call hubby...
.
.
.
.
.
.
.
Me: abg dah kat mane??
Hubby: baru lepas pagoh ni...
Me: abg bawak balik kete opis ke??
Hubby: x kot...sbb ni naik kete prof...maybe dia drop abg kat sg besi..
Me: sape amek abg? nak B amek ke?
Hubby: x yah...amy amek...[cusin dia] sbb abg ade hal sket dgn dia...
Me: ok...kalo ape2 msg la....


msg dr hubby kul 1130 mlm....[aku dah sampai LONDON time nie dgn dak encem.. zzzzz tdo!]
.
.
.
.
.
"B..abg dah kat RNR nilai....benti jap solat.."
aku bace msg ni kul 2:30 pagi... tersedar biler ika balik.... [dia balik dr downtown..kuar jln2..]

dah nak dekat kol 3 pg...mane abg nie???

aku try kol....
"the number you have dialed..is not reachable"

try msg..
dpt notification dr maxis..."your sms didn't reached as the phone is switched off"
.
.
.
.
.
.
dah muler risau tahap gaban....

umi bangun....sbb terdengar aku kat dapur pg bilik air..

Ummi: lan x balik lg?
Me: x....
Ummi: dah kul brape ni?
Me: kul 3...
Ummi: dia x kol?
Me: x kol..tp dia msg kata dah kat rnr nilai kul 11;30 td..
Ummi: xkan x smp lg...
Me: xtau la...
Ummi: sape amek dia...
Me: kawan dia kot...
Ummi: mungkin dia dah sampai umah tu...pastu terus tido...
Me: maybe la...


duduk kat sofa kejap.... ummi pon masuk bilik balik...

kul 3:10 pg...

Me: ummi...adik balik umah jap...tgk abg ade x kat umah...ummi tlg tgk harith blh?
Ummi: boleh...pg la... elok2...kunci kete tu....
Me: ok....

sampai kat umah aku...aku tgk umah gelap..kasut hubby xde...[xde tanda ade org dlm umah]. aku pasang lampu tinggi.... mmg sah abg xsampai lg...
drive balik umah ummi....
.
.
.
.
.
Ummi: ade?
Me: xde....
Ummi: tdo umah kawan dia x....
Me: ntahla...kol x dpt...risaula...
Ummi: xde ape tu..tertido tu...
Me: maybe...

kol 4:00 pg... [hati dah giler x sedap.... dah start pk yang bukan2]

Me: ika....ika....teman akak g umah emy...[sepupu hubby]
ika: kat mane??
Me: umah sewa abg bujang dl...
ika: ngantuknye kak....
Me: tlg la ka....teman jer... ko dok jer..akak drive...
ika: ok...skrg ke??
Me: a'ah skrg...


sampai umah cusin hubby

Me: assalamualaikum....assalamualaikum....assalamualaikum....[menuggu agak lame disitu... kul 4 pg kot...xkan nak aspect org bukak pintu mcm kul 4 ptg kan...]
.
.
.
.
budak serumah amy: waalaikumussalam....sambil bkk pintu
Me: amy ade???
budak serumah amy: amy.....!!! amy!!!......amy!!! [sambil jerit mengahla ke tangga, maybe amy tdo kat dlm bilik kat atas..while aku masih tercegat kat pintu...]
budak serumah amy: amy xde....x balik lg rasenye...
Me: ni kete dia ade....
budak serumah amy: dia kuar dgn kawan dia td..kawan dia ambik...
Me: ade no fon dia??
budak serumah amy: dia byk no fon...saya xtau dia gune yg mane satu..
Me: bagilah yg mane2...
budak serumah amy: ok...amik nie...
budak serumah amy: 017_ _ _ _ _ _ _ ....
Me: ok...tq..
budak serumah amy: ni sape??
Me: Cousin dia nye husband....
budak serumah amy: oh..ok

OTW nak ke kereta..aku teringat ape yg aku ckp kat kawan serumah amy tu....
"Cousin dia nye husband...." erk!!!! "Cousin dia nye wife...." la!!!!, yang budak tu pon..meng iya kan je... kata kul 4 pagi...what do u aspect???


tapi hati dah kurang rase x sedap...sbb amy xde rumah..maybe abg now dgn amy....g umah kawan...pastu tertido....

try kol amy [cusin hubby tu]...kol masuk..tp hp xde org angkat... hurmmm!! hilang semangat aku! risau dtg balik!!! satu2nya harapan aku untuk bercakap dengan husband dah dahncur sbb amy x angkat kol....

OTW to umah ummi...
ika: ko x wat friend finder ke dgn abg?
Me: x...[budget cam tau friend finder tu ape]
Me: ape tuh?
ika: kalo ko wat mende tu...ko leh detect location kat mane phone tu...even hp dia off
Me: yeke...camne nak wat camtu?
ika: skrg xleh la....sbb dia kene accept dl..
Me: oh yeke...
Me: xde care lain?
ika: kalo laki ko ade cip yg blh kesan dia nye location tu leh la kot...
Me: erk!!! sengal!!!
ika: balik la kak..dia tido umah kwn dia kot... laki ko kan rapat dgn kwn dia...
Me: hurm..maybe la...ok...
ika: ko tau x rumah kwn2 dia yg lain?
Me: xtau..yg tau kat sg jelok jer..pnh g skali jer...tp x ingat jln...
ika: hurm....jln balik umah tau x???
[erkkk!!! panggg!!!!]

kul 5 pagi...sampai umah Ummi...
Ummi: ade?
Me: xde...
Ummi: amy ckp ape?
Me:amy xde...dia kuar..
Ummi: oh...abg ade dengan dia la tu....
Me:maybe....
Ummi: tdo la dl...

aku xleh tdo..hati muler rase x sedap... kepale dah PK yg bkn2.... dalam hati dah meraung2... menangis n pening PK kat mane la my Beloved Husband!!!.

muler terbayang salam n cium tgn dia pg td mase drop dia kat stesen lrt sg besi.... teringat dia kiss both of cheeck... "YA ALLAH...MANELAH SUAMI KU YA ALLAH..."

nak tido x lena....
aku solat hajat 2 rakaat... "Ya Allah Ya Tuhan ku.... jauhkanlah bende2 yang buruk berlaku pada suami ku... KAU buka kan lah hatinya untuk menghubungi isterinya ini... jika sesuatu terjadi padanya, KAU tabahkanlah hatiku Ya Allah... sesungguhnya aku redha denga ketentuanMU... amin...amin...ya Rabbal'alamin..." [air mata dah x tertahan....]

mcm2 berlegar di kepala ku skrg....
baring balik atas sofa dekat hall....tgk harith tdo dgn lenanya....sambil tepuk2 & usap dak encem tu... air mata aku x henti2 jatuh....

Ummi: xde ape la dik.... ummi x rase bende buruk....
Me: adik bkn rase bende buruk..tp ter PK yg buruk2....
Ummi: xde ape lah...tdo dl..sok dia kol la tu....gune hp kwn dia ke..dia tertido tu... hp dia plak mati... ko tdo la dl...

tiber2 ade kereta polis datang kat rumah.....
assalamualaikum.....
waalaikumussalam....
puan mastura ade?
ye saye..kenape yer?? [hati dah syak sesuatu yg buruk jadi kat Husband]
.
.
.
.
.
Hubby: B.....B....Assalamualaikum.....
Me: tiber2! aku terbangun dari tido!!! [aku mimpi pasal kerete polis tadi!!!!]
Me: abg!!!! mane abg pegi!!!
Hubby: abg tertido kat mcdonald sg besi... mengantuk sgt B...hp mati...
Me: sape ambik abg?? nape x msg B bgtau...B risau sgt....[airmata dah xleh nak tahan lg]
Hubby: maaf B...Chong ambek abg.... abg n dia ngantuk sgt....ingat benti nak tdo kejap jer... last2 dua2 terlelap lame....
[sambil salam husband & he kiss my forehead...]
Hubby: sorry buat B risau....
Me: xpe....[ape lg yg aku harapkan...suami aku sihat di depan mate]

TERIMA KASIH ALLAH!!! -mase ni azan subuh berkumandang... lagi airmate aku xleh nak tahan....rase syukur & lega yg teramat sgt!!!!

-lepas kejadian tu..aku slow talk dengan husband... suh dia msg aku kat mane dia berada kalo pg o.station mcm ni...bkn ape...aku mengaku aku perempuan..cpt risau n PK yg bukan2... siap mimpi yg bukan2 lg.... husband pon berjanji yg dia akan msg or kol or gune hp sape2 kalo hp dia off-

3 jam aku rase mcm 3 tahun!!! sgt lambat mase berjalan!

-END-




4 comments:

Faryza said...

apehal air mata aku bertakung?huhuhu

Mask-roll said...

ahax! hanya isteri2 yang memahami..... :p

Unknown said...

uishhh..nape aku x bace entry ko ni? adeh..lemaula aku..kalau aku pun mesti dh nangis dh..aku ni cengeng sikit.

Mask-roll said...

yer huda..maybe ko terlepas pandang kot entry nie...

xyah ko yang cengeng huda...aku yg ssh nak kaur airmate pon on that day airmate jatuh mcm air terjun.... hohoho xmo ingat...takut!