Monday, May 10, 2010

Mother's Day + Preparing mode...

I Wish a very2 happy mother's day to my mom.... adik sayang umi....besarrrrrrrrrrrrrrrrrrr punyeeeeeeeee!!!!!!!!! heheheh [dah nk beranak pon melekat panggilan adik kat aku... sok kalo panjang umor..dah ade cucu pon stil umi n ayah panggil adik lg...wakakakak]

ape aku beli tuk umi??? [umi xnak pon present2 nie... tp aku saje je bg..x mhl pon..sje as a gift ikhlas dr aku tuk my lovely umi!! ]

gambar je 3 helai...tp aku beli sehelai jer...cam warna hijau yg kanan skali tu... sesuaila tuk umi kan... [skrg kan musim kain cotton..musim panas..heheh]

lepas tu kebetulan 28/4 haritu b.day ayah... aku mmg x bg ape2 lg tuk ayah... tp hadiah nye ayah dah mintak...cume aku lmbt bg..hehehe. bkn ape..xde mase nk g cari... so jumaat mlm sabtu lepas hubby n me go to my parents house..kitowang anto present.... memula wish kat umi jer... 'slamat hari ibu [sambil hulurkan kain tu]'..pastu my hubby ckp.. 'ni..g tempah cpt2..leh pakai...' [napelah bg hint tu kain..adeh..sabor je lah aku dgn Mr. suami ku ini...]

mase bagi umi kain nie..kami sorokkan pen ayah... mase tu muke ayah dah berubah..tgk aku bagi hadiah kat umi..tapi hadiah b.day dia xde.. ngah3..ni sume my hubby's idea la... nk tgk camne perangai FIL dia... hahahah [ayah nampak kami bagi hadiah tu trus paling kat tempat lain...sambil menyandar kat sofa... wakakaka]. aku kuis2 hubby suh hubby tgk peranga FIL dia..

nila pen yg x seberapa tuk ayah..dia request brand..aku just beli ape yg mampu.. sebijik mcm nie aku beli... beli kat amcorp mall [ade 1 kedai jual branded pen n jam kat sane...nasib ade...]


x habis2 lagi aku shopping for the most waited day....... hurm... [yelah..beli skit2 kan..].

hari sabtu lepas aku pg alamanda dgn ckin..[ckin sibuk nk jumpa aku, nk jumpa aku bkn rindu kat aku..nk tgk perut aku...hahahah apelah kwn aku sorang nie]. pg alamanda pas mkn umah uda...lepak2 kat f.court dia..minum2 air [xmkn sbb dah mkn]. lepas tu kami shoping kat carefour.. aku ape lg..teringat ade beberapa item rumah yg nk hbs tu...n also for my baby... so baby now dah ade bath tub.. [haritu g jj dgn uda beli baju aku n hubby..lain yg dicari..lain yg dibeli..wakakak] ni baru la dpt baby nye bath tub [kalo x..baby mandi kat sinki je nnt].


pelapik dia xde la gmbr mcm ni...ni gmbr tenet je..aku beli jaring2 jer..wakaak. but color jer same.. blue become my choice..[dah doc kata baby boy kan..kalo kluar girl..nasib la..hehe]

rasenye barang baby dah complete....tgl 1 jer lg.. [bedding set tok baby cot dia..x complete lg la tu kan..] ingat nk cari kat alamanda tu... tp cam x best jer choices yg ade.. even in anakku butique pon x brape best choice yg ade..aku pon decide not to buy yet...

ahad nye plak..kluar dgn hubby g cari set bersalin... [after amik knowledge dr forum2 n from my elder sister's experience..aku pon decide to take leesa formule] aku pon dah survey kat tenet market dia... aku cube la mintak tawar kat org jual tu... n dia bg harga yg pnh aku jumpa kat tenet la.. kurang la rm5 dr normal price...

but tuday..i really2 disappointed when i'm browsing and walking from website to another..i got a website that sells the same product with even more cheaper than i got... OMG!! kalo skit2 xpe ma... da diff is rm30..huh!! sengal tol...napelah slame ni aku x jumpa web nie... [sori.. aku dah close web tu td..mls nk cari balik..tapi kalo kowang try google keywords dia if im not mistaken 'jamu bersalin'..try la cari..]

i am frustrated. [so pasni ingat la ek..ape2 nk beli kat luar tu...cek on9 dl habis2..hehehe]

lepas je cari set bersalin ni..kami g bangi...saje g jln2 umah kwn hubby... wife dia pon dah rapat dgn aku.. kami sebaya..tp disebabkan aku ingatkan dia tua dr aku dl..aku panggil dia kak na...wakakak [lagipon time aku n hubby stil lg di zaman bercinta...dowang dah kawen.. thats why aku ingat dia tua dr aku..heheh].

and @ night...hubby is busy to think about our next destination... DINNER!! nak dinner kat mane nie?? sume xde idea...and @ last kami pg village view jln reko.... wah..menu yg aku order best!!!

siakap masak stim halia.... ngeeeeeeeeee

rupanya hubby beriya sgt nk mkn luar sbb nak celeb mother's day tuk aku...hohohoh
even im just a mummy-to-be... tapi abg ckp...xpela...celeb awal skit...hehehehe

LUV U DA BEST ABG!!

-END-

8 comments:

Hafizah Mohamad said...

happy IBU day untuk ko mas~~
khas dari budak yg muda..

lallaala~ ahahhaa ;p

Mask-roll said...

wakakak...mudela sgt! pangg!!

nadrahazizi said...

aku pun pki leesa dulu.. skali ngn set btungku...ble due mas? kt hospital mene nnt?

Mask-roll said...

Oh..yeke nad?? Ok x?? ko dah lamae x hapdet blog… bz ke mummy now?? Dah keje kan..hehehe.Aku due 27/5 nie..menghitung hari la nie..but now keje lg..rase bdn cam sehat jer…syg plak cuti awal2…hehehe. insyaAllah kat ptrjy..ko ade sini ke?? Kalo ade sni mai la umah parents aku kat kajang tu…bwk adam! heeeeeeee

nadrahazizi said...

camne nk update mas, everytime on pc, adam yg ddk dpan pc dlu.. die pun sibuk nk tekan2 keyboard.. so, aku pun just dpt online benda2 penting je la..

aku blk bln 6.. bole la melawat ko nnt..

aku suke bengkung & krim perut leesa.. panas die lame smpi ke pagi. ubat aku campur ngn jamu kg skali.. luke aku 2 minggu je dh elok.. so, x tau la leesa or jamu kg yg cepat heal luka..

Mask-roll said...

oh..ko cesar ke nad?? jamu kg ko pakai ape..tula..aku xde jamu2 lg... ingat nk p beli mustika ratu..

Unknown said...

slmt hari ibu mas :) comey tmpt mandi jr tu nnti :)

Mask-roll said...

ala umi..gmbr je comey...sbb amik dr tenet..tmpt mandi baby yg biase2jer ..hohoho