Friday, June 26, 2009

Michael Jackson Is Leaving Us!!

the Jackson 5, Michael Jackson, Marlon Jackson, Tito Jackson, Jackie Jackson and Jermaine, (AP Photo, file)

Harini pop star dunia has passed away... early in the morning aku dgr news ni kat Hot FM mcm x percaya je.... pastu dowang bukak topik pasal Michael Jackson ni....

"Ape Kenangan Anda Dengan Michael Jackson" -lebih kurang mcm ni la tajuk topik FBI n FAFAU pg td....

xdelah kenangan aku dengan Michael Jackson...jumpa pon x pnh..aku knl la dia....tp dia sure x knl aku...wakakakkaka

kenangan yg nak aku share....bkn la kenangan bersama pon....camnie kisah nye....

1. (aku letak no sbb ade 2 citer best yg aku nk kongsi...). When I was kid..mase tu aku kat primary school... aku balik umah...

aku : Umi...ade kwn ejek adik hitam.... (kecik2 aku mmg hitam pon..dah la suke main panas sume...kalo x suke main pns pon..mmg hitam gak..wakakaka)

umi : sape ejek??

aku : ade kwn lelaki adik....

umi : ala....xpe..nanti dah besar adik putih la.... tgk Michael Jackson tu...kecik2 dia hitam...negro...dah besar dia putih cam omputeh....

~ aku pon berangan seolah-olah aku akan putih just like minah saleh 1 day.....muahahhahah

(aku sure MUNYIT gelakkan aku!!)

2. -citer kedua aku...
pasal arwah pakcik aku...... (dia meninggal mase aku kecik lg...dia adik mak aku...dia meninggal mase umor aku darjah 3 if i'm not mistaken)

aku : (kol mak aku saje tanye kabar..sambil gtau Michael Jackson dah meninggal). Umi tau x..Michael Jackson meninggal arini???

umi : yeke??? teringat arwah pakcik ko....meninggal bawak la sarung tangan Michael Jackson dia tu...(arwah pakcik aku tu meninggal eksiden n dia mmg fanatik giler MJ...helmet dia pon byk sticker MJ...huhuhu)

aku : sabar je la umi ni..byk2 citer..itu yg umi ckp.... wakakakkaka

selain pada tu... Michael Jackson ni org shortform name dia MJ..... nama aku Mastura Md Jais or Mastura Jais @ MJ....huhuhuhu mmg dr dl aku suke gune shortform ni...same plak...wakakakak
actually aku x tiru tau! kakak2 aku....along (Erny), angah (Emma), uda (Ellin) dowang guna EJ as their shortform name....aku pon guna la MJ.....huhuhuh bkn Mami Jarum ek kak Not.... Mami Jarum tu kete sodok boleh la....wakakakakkak

tp satu hal yang aku nk kongsi....aku dpt tau dr internet ni gak....november 2008.....MJ dah masuk Islam..siap nak bina masjid plak tu...xtau la jd ke x...but dia convert Islam tu btul...tukar nama dia MIKAEEL..... actually Michael n Mikaeel tu same je maksud dia..merujuk kepada malaikat jugak....cume persepsi agama masing2....

MJ meninggal hari jumaat plak tu...(i'm not sure kat sane dah jumaat ke x....but yg pasti kat sni dah masuk pg jumaat)... org mcm Raja Pop Dunia tu terpilih meninggal hari jumaat.... terpilih ke aku nnt???? (takut plak rasenye....)

“Thousands of people are embracing Islam, Michael is just one of them”

-END-

No comments: