Thursday, June 16, 2011

Masuk Paper.... :p

episode 1:

Msg dari hubby on midle April...

tet tet.... [massage tone ;p]


lepas je aku masuk opis dari b.fast... naik2 je opis....

kak nor: mas.... mohd khairulanuar dah glemer....
me: ha??? [sambil pg kat kak nor...tgk paper yg dia tengah pegang...]
kak nor: kan awak ade criter haritu...dia g melawat rumah orang terbakar...
me: a'ah....
[dalam hati...patutla msg aku pg td...siap ckp jgn terkejut! rupanya dia masuk paper... mls nak layan!] ~~~~envy!

seminggu jugak la hubby berlagak dengan aku...huh~~~ GERAM!!!

-dekat rumah..tengah tengok berita...kul 8 TV3..-

hubby: abg nak kol ma...bagitau abg masuk paper...
me: kecoh!!

hubby: ma....ade beli utusan??
Ma: xsempat la ma nak bace2 paper ni...nape??
hubby: wajib beli paper harini...
Ma: nape pulokkk.....
hubby: "pesan kat org kg... along masuk paper... naikkan martabat kg kiter..."
Ma: hahahahahah

..............................................................................................................................

episode 2: got call from hubby...[middle mei]

kasihku....ku amat menyintai kamu...kerna kau beri erti hidup...ku kan terus~~~lalalal [ringtone aku] ;p

Me: helo..
Hubby: katne?
Me: cafe...nape?
Hubby: xde...saje...dah tengok paper??
Me: belom... nape??
Hubby: i masuk paper lg...
Me: eleh....x heran... :p [dlm hati menyampah..dengki! heheheh]

nila dia gambar paper yang dia masuk.. yang paper warna hijau tu yg 1st dia masuk..
sebelah tu 2nd time...

punyalah eksen encik husband saya...sampai dengan MIL dia pon dia canang yang dia masuk paper... part yang best skali MIL dia a.k.a my ummi ckp... "ade aku kesah???" hahahahah. tergolek2 aku dengar biler ummi ckp cam tu kat hubby... sep ummi sep.... ummi mmg otai!! hahahah


4/6/2011
di hari kenduri Niza...mase sarap dengan MUNYIT kat kedai makcik depan KM Chalet Kuala Linggi, Melaka..
.
.
.
.
.
Hubby: haritu masuk paper...orang tu...xde pon...sian...[perli aku]
me: x heran...
athy: aaaaaaaa....aku perasan....ade sekali aku nampak... dalam utusan kan???
Hubby: a'ah...
athy: tula...tengok...eh..mcm suami mas...tp....eh...bukan2...
Hubby: haaaa....x caye?? hehehehe
boyak: aaahhhh xkan la....
Hubby: betulll...
me: jgn layan boyak...kang belagak!!...

.................................................................................................................................

episode 3:
as usual...before start to work...geng INFOTEC mmg akan bace paper dulu..update current issues kan... port biase la...meja gossip INFOTEC :p

kak ifa : mas...dari tepi macam suami mas...
me : mane??
kak ifa : ni....
bos: betul la tu....
me : a'ah...dia la tu kak..
kak ifa : glemer dia skrg...tiap2 bulan masuk paper...

tibe2...HP bunyi...
me: dia la tu...nak berlagak la tu....
kak ifa, bos n kak nor...gelak jer..

lagi sekali... ringtone aku... "kasihku....ku amat menyintai kamu...kerna kau beri erti hidup...ku kan terus~~~lalalal"
Me: helo..
Hubby: dah tengok paper??
Me: belum...xnak tengok harini..
Hubby: hahah dengki!!!
Me: menyampah...belagak!

paper harini...dalam utusan..carilah..hehehe

Ayat Husband yang paling xleh bla biler dia berlagak....
"orang tu dah jadi pegawai masuk 3 tahun...tapi..x pernah masuk paper.... kiter ni bkn pegawai..baru 3 bulan kat tempat baru..dah masuk paper hari-hari..." [padahal sebulan sekali!!!]

erkkk!!!! panggg!!!!!

-END-

4 comments:

Unknown said...

hehehe..sgt glamer lan :)

Mask-roll said...

huda..poyo lebih tu...hahah

Faryza said...

bagus laa tu.. klu org tgk bukan ckp ehh khairul..tp ckp ehhh suami mas laa dlm paper...ok what.. support hubby.. ko gak kan cari keja tu kat dia...kekeke klu dia baca komen ni sure bontot dia makin kembang dari tulang punggung..wkakkakaka

Mask-roll said...

hahahah...tula pasal fariza... eh..suami mas!! aku gak yg glem..muahahhah

bontot lg kembang dr tulang punggung ek... best ayat ko! hahahah