Monday, August 23, 2010

2nd Anniversary...


skrg pukul 10:59 pagi..[ikut jam pc aku ni la...]

cerita harini pada 2 thn yg lepas...

6:30 pg
[maybe..sbb aku tdo pon kul 4 pg]..aku bgn solat subuh & pasang cadar... cadar kawen yg aku beli kat parkson...adik aku bg RM150 tuk kakak nye beli cadar kawen...[adik keje dl dr kakak kan...wakakaak] then aku topup skit...dpt la beli cdr kawen..

kul 7 pg:
aku mandi....tgk dapur umah parents aku mcm kapal pecah...
kak iz anak buah aku yg sulong tgh sebok kat dapur wat tart telur n cheese tart [nak letak dlm goody bag]... tgk mate kak iz cam lebam.. [sian kakak...xtdo2 dr kul 3 pg...]. aku pon tlg2 kemas dapur..

8 pg:
umi: dik..mak andam dtg kul brape??
aku: maybe kul 8 kot..
umi: kul 8 la ni dik oi...
aku: 830 kalo x dtg adik kol..

umah parents makin ramai sedare...

830 pg
Assalamualaikum....
Uda: dik.....Jun dtg...
aku: JUN!! thanks dtg awal... [pasnie jun kawen nnt aku kene dtg awal gak la gamaknye...hehehe]
JUN: nah amek ni..kek buah ko...aku tdo kul 3 tau buatkan tuk ko.. [thanks jun..sesusah je ko..kek ko mmg mabeles!]

845 pg
Assalamualaikum...
Uda: dik....dayah dtg...
aku: dayah.....meh masuk...wah awal dtg??
dayah: aku xleh lame mas..kul 1 ade klas...[dayah dah sambung master...]
aku: xpela...leh ikut aku g masjid...[nikah]

9 pg
Uda: dik..ko dah tgk hantaran ko??
aku: dah siap sume..yg jun bg pon dah siap...tgl buah je...
Uda: mane buah?? kang x cukup hantaran tu kang...
aku: ade..dah suh angah beli...nnt dia balik la tu...
Uda: last2 minit la ko nie dik...
aku: lek la....
Uda: ni mak andam mane???
aku: otw kot...

930 pg
umi: dik..apsal x pakai baju nikah lg...jnji dgn tok kadi kul 11 nie...mak andam mane??
aku: ntahla..dia kaat otw...dah kol td..
umi: lmbt nye!
aku: [erk..mane tau]
Uda: pakai la baju nikah tu dl bongok!
aku: erk...ok...[kata raja sehari...raja sehari pon kene marah?? huh~~]

945
cik senah: ni mak andam....dik mas..mak andam dah dtg...
aku: ok...masuk sni kak...

chitchat dgn mak andam...rupanya dia sebaya aku da....... [bestnye br 24 thn daha de bisnes sndr...]

1045
ayah: adik!! x siap lg ke... jnji 1030 kan??
aku: erk..kan ke kul 1130...
ayah: kul 1130 dia kene nikahkan org lain la...
aku: erk...ok2...

............
aku: cpt sket blh...
mak andam: blh2 dah nak siap dah...jap ek...
ayah: cpt sket dik... tok kadi dah tepon ayah nie...org laki dah smp sane dia ckp...
aku: yeke?? jap je ni ha..siap dah.. [padahal br nk pakai tdg...]

11 pg
kluar dr bilik............
dayah: wahhh....lawa nye!!! cun2 [sambil diperhatikan sanak sedare yg lain] ~~ [malu mak nyah~~ wakakaka]
aku: thanks...[sambil senyum pengantin...wakakak]
dayah: meh snap pic dl..
aku: ok
ayah: cpt la...dah lmbt nie..
aku: ye ye...

11:10
hati berdegup gile...
betul ke aku nak kawen ni?? cam x caye je..nape cpt sgt mase berlalu ni?? betul ke keputusan aku ni?? blh ke dia jage aku?? sayang aku?? sempat lg kalo nak lari ni..... [nape kalo kiter pk sume ni di hari perkahwinan kiter?? mase bf n family dia dtg propose xdela plak nk pk mcm2...sengal tul!] aaahhhh...sume setan nie!....xkasi aku ikut sunnah nabi.... [dlm hati istighfar byk...aku yakin dgn keputusan aku..]

11:20 smp masjid...
manusia dah ramai...kete rombongan groom nak dkt 10 biji!! panic2... mate aku cari mr. khairulanuar..[mane dia??].

dalam masjid...
abah yim: dik..dok sini...
aku: [jln dgn senyap...bdn rase sejuk... masjid ni pasang a.cond ke??]

1130
ayah: aku nikahkan dikau dengan anakku mastura md jais dengan mas kahwin nye rm100 tunai!
khairulanuar: aku trime nikahnye, mastura md jais dengan mas kahwin rm100, tunai!

tok kadi: afdhal kalo kiter ulang...jelas skit yer en khairul..
ayah: aku nikahkan dikau dengan anakku mastura md jais dengan mas kahwin nye rm100 tunai!
khairulanuar: aku trime nikahnye, mastura md jais dengan mas kahwin rm100, tunai!


sah! sah! sah! sah!

jam pc aku skrg pon dah kul 1132..huhuhu

this is a short story of today in 2 years ago..



thn ni sambut ade harith skali.. our baby...our precious and our sign of love... we love u so much!!

tp mcm thn lepas...even br 2 thn kawen..hubby x ingat pon harini anniversary kami...biler aku msg tanye dia "x ingat ke harini hari ape??" barulah dia bls... "ya Allah B..abg luper sungguh... smoga kite kekal smp biler2 B..abg syg B n Harith.."

ticker ni shows that our wedding dah 2 thn...

hubby mmg bkn jenis lellaki yg ingat tarikh2 nie..b.day aku ke even b.day dia sndr pon dia luper.. kene bace balik no ic br dia ingat...huh~~~

-END-




2 comments:

adlin linda said...

Hehe..nice stori..Tahniah Mas! Semoga kebahagiaan berkekalan hingga ke akhir hayat sambil disulami gelak tawa, hiruk pikuk kaletah 'anak-anak'!!! hehehe...(anak2 tau, bkn anak je....)ahaks!

Mask-roll said...

hahaah...amin..

kak...cite2 mas... anak, anak, anak, dan anak... wakkakak