Tuesday, August 23, 2011

Terciptanya Aku, Dari Tulang Rusuk Kirinya....


Alhamdulillah...hari ini genaplah 3 tahun usia perkahwinan kami... Alhamdulillah...syukur keatas nikmatNya dan rahmatNya.

Hidup selama 3 tahun...

ofcourse ade banyak dugaan yang melanda aku & hubby selame 3 tahun nie... kalo xde tu memang bohongla kan....bergaduh pon sure ade....

cerita pasal bergadoh...pada awal² perkahwinan aku dengan husband dl mmg kami selalu bertengkar... [awal² kawen dah gadoh².. what the flower..]. aku bukan nak cerita kisah rumahtangga aku, tapi ni diari elektronik aku...so aku boleh catitkan ape yang aku nak..kan?? same goes to you... dan tujuan utama aku nak share experienced aku dengan kowang...mane tau leh jadi panduan tuk kowang..especially for those couple yang newly wed....

kenapa aku banyak bergadoh mase awal² kawen dulu? sebabnye..... Mr. Hubby saya yang saya kenal time bercinta dulu...adalah bukan dirinye sendiri... sifat dia yang sebenar, aku hanya tahu selepas kawen...sebelum kawen or time kami lovey dovey dulu dia just tunjuk 20% of his actual character...yang lain tu palsu belaka...[adat lelaki...nak ngorat]. tapi xbermakna semuanya buruk....maybe 70% baik and yang lebihnya buruk... [mane nak dapat 100% baik kan...ko baik ke?? :p]

sebab tu la aku selalu gadoh...ambik mase nak kenal balik lelaki yang bernama suami itu... seingat aku...seawal 5 hari aku kawen..kami dah gadoh! [giler dahsyat! ko hado?] patutnye time² tu tengah hangat bercinta kan [lepas kawen]..but it's not happen to us..

hampir setahun aku belajar mengenali hati budi Mr. Hubby saye... Allah tu maha mengetahui..selame aku cube mengenali dia... selame itu jugalah kami tidak dikurniakan cahaya mata... hanya selepas tahun kedua beraye bersama...aku & Hubby mule merasa keserasian...dan 2 bln selepas tu plak.. doc kata aku sah preggy... mase tu aku & hubby happy sgt... rase mcm bunting pelamin plak.... hahahah. choyyy~~~

Alhamdulillah now dah masuk tahun ke 3 perkahwinan kami... harith pon dah setahun 2 bulan..
orang tua² kata...kalo dah lepas 3 tahun yang amat getir tu..insyaAllah perkahwinan itu kekal... [aminnnnn]

so kesimpulannya... kiter orang perempuan ni kene banyak sabar... aku adalah wanita yang sangat ego pada lelaki... x mati aku kalo xde lelaki... x heran langsung dengan lelaki... tapi itu dulu... sekarang not anymore... sebab lelaki itu adalah SUAMI. as a woman..kiter kene banyak sabar...yer..sabar...[bukan sabariah] :p

-END-


4 comments:

Unknown said...

happy 3rd anniv mas :) moga bahagia hingga akhirnya. normal la kan, sedangkan lidah lagi tergigit inikan pula suami isteri :)

Mask-roll said...

tq huda.. yer..betul tu...

Ibu Aqmar said...

Happy Anniversary. Semoga berkekalan hingga akhir hayat. Amin

Mask-roll said...

akmalfaizal.amin..